5-6.03 Kobiety w tańcu
warsztaty i spektakle STT

Sopocki Teatr Tańca zaprasza na warsztaty i spektakle w pierwszy weekend marca.

Termin: 5-6.03.2016 r.
Miejsce: Teatr na Plaży
Bilety: 50-130 zł (warsztaty), 20-30 zł (spektakle bez zniżki), 15-25 zł (spektakle ze zniżką)

FB

 

Sobota 5 marca 2016 r.

Warsztaty
Lekcja Marty Zawadzkiej 11.00-13.00 – technika tańca współczesnego
Lekcja Joanny Czajkowskiej 13.00-15.30 – choreografia

Spektakle, godz. 19.00
„3 x Noir Danse. Cz. II” Joanna Czajkowska

Koncept i reżyseria: Joanna Czajkowska
Choreografia i wykonanie: Joanna Czajkowska, Monika Grzelak
Stylizacja: Joanna Czajkowska, Iwona Kryszak, kostiumy: Iwona Kryszak,  wizualizacje: Black Ibrahim, muzyka: Adam Kiełsznia, reżyseria świateł: Artur Aponowicz, fotografia: Adam Bogdan
Premiera: 2 i 3 maja 2009 r., Sopocka Scena Off de BICZ

Spektakl zrealizowano przy pomocy finansowej Samorządu Województwa Pomorskiego oraz Związku Artystów Scen Polskich.

Tytuł spektaklu odnosi się do amerykańskiego nurtu w sztuce filmowej z lat 40tych i 50tych XX wieku, który to określił francuski krytyk Nino Frank. Filmy noir kręcone na taśmie czarno-białej, odznaczały się mroczną atmosferą, niepokojącą tajemnicą, charakterystyczną grą światła i cienia.

„Inspiracje – Planetoidy” Marta Zawadzka (Toruń)

Choreografia i taniec: Marta Zawadzka (Toruń)
Muzyka: Magdalena Cynk „Planetoida 2246 Bowell” i „Planetoida 3784 Chopin”
Spektakl powstał z okazji specjalnej – koncertu Zespołu Szkół Muzycznych im.
Karola Szymanowskiego in memoriam Zofii Nowak 2015. Zarówno autorka
choreografii, jak i kompozytorka uczyły się u pani profesor rytmiki.
Najważniejszą inspiracją do powstania choreografii była sama muzyka. Całość
kompozycji przestrzenno-ruchowej utworu muzycznego jest związana z zasadami wytyczonymi przez metodę Emila Jaques-Dalcroze’a.

„Co? Pomidor” Joanna Nadrowska

Koncept, choreografia, wykonanie: Joanna Nadrowska
muzyka: Flying Lotus, mastering: Mariusz Noskowiak, głos: Robert Nadrowski, zdjęcie: Alicja Byzdra

Pomidor.
Pomidor ma skórkę. Twardą i czerwoną. Jest miękki w środku.
Człowiek.
Człowiek ma ciało. Silne i plastyczne. Jest miękki w środku.
Pomidor – niewinna, dziecięca, dobrze znana gra słowna o banalnych zasadach. Oparta na prostych pytaniach i odpowiedziach. Czy rzeczywiście? Niekoniecznie. Może okazać się wyzwaniem dla dorosłego człowieka. Spróbuj zagrać w nią sam ze sobą. Spróbuj się zmierzyć z pomidorem

„Jak uprawiać, żeby wyszło” Kalina Porazińska – premiera!

Choreografia, reżyseria koncepcja plastyczna: Joanna Czajkowska
Wykonanie i choreografia: Kalina Porazińska
muzyka: Sebastian Bednarek, reżyseria oświetlenia: Artur Aponowicz, kostium: Łucja Porazińska, Wioletta Blach, zdjęcia promocyjne i projekt plakatu: Michał Redlin, głos i tłumaczenie: Martyna Ziemniewicz

Premiera: 05.03.2016 w Teatrze a Plaży

„Jak uprawiać żeby wyszło” to próba zmierzenia się z procesem twórczym.
Punktem wyjścia każdego działania jest wytyczenie celu i determinacja w jego osiągnięciu, (tak przynajmniej twierdzą podręczniki). Choć samo życie zazwyczaj to weryfikuje. Cokolwiek robisz, czymkolwiek się zajmujesz, pokonujesz drogę. Poczucie chwilowej satysfakcji czy nawet spełnienia, może przyjść na każdym etapie działania, bez względu na to, jak odległy jest wyznaczony cel.

Niedziela 6 marca 2016 r.

Warsztaty
Lekcja Marty Zawadzkiej 11.00-13.00 – technika tańca współczesnego cz.2
Kobiety w tańcu – Barbara Szamotulska-Dziubich (warsztaty otwarte dla każdego) 13.00-16.00

Spektakle, start godzina 19.00
„3 x Noir Danse. Część II” Joanna Czajkowska
„Inspiracje – Planetoidy” Marta Zawadzka (Toruń)
„Co? Pomidor” Joanna Nadrowska

„White Resonanse” Anna Haracz Teatr KINO VARIATINO

Koncept, choreografia i wykonanie: Anna Haracz,
Muzyka: Anna Haracz, tape collage, kostium: Anna Haracz

Kiedyś napisałam:

„Kiedy ból, cierpienie, nieprzyjemne zdarzenia, obecny problem, czy nurtujące pytanie przekładamy na język sztuki transformujemy je często w coś pięknego i wartościowego. Poprzez proces tworzenia, czyli układania choreografii czy budowania struktury improwizacji, doboru czy tworzenie muzyki, wyboru kostiumu i przebiegu dramaturgii odbywa się w umyśle przetwarzanie zdarzeń, towarzyszących im emocji, uczuć, wspomnień. Koncentracja na celu lub temacie z próby na próbę przechodzi w medytację. Dzięki medytacji tworzy się dystans do tematu. A z poziomu dystansu wiele rzeczy wygląda inaczej, zachodzi proces zmiany czyli transformacji.”
I o tym jest to solo.
O przetwarzaniu słabości w siłę, dysfunkcji w atuty, a biedy w obfitość…

Warsztaty:
Lekcja Marty Zawadzkiej 11.00-13.00 technika tańca współczesnego cz. II
technika tańca współczesnego (dwa dni): 100 zł
choreografia: 50 zł
karnet na wszystkie warsztaty dla tancerzy: 130 zł
kobiety w tańcu: 50 zł
Wszyscy uczestnicy warsztatów mogą zakupić bilety na spektakle ze zniżką: studenci i uczniowie za 15 zł, bilety normalne za 25 zł.

Zapisy na warsztaty i rezerwacje:
rezerwacje.stt@gmail.com